Kompetencije edukacijskog-rehabilitatora
1. VJEŽBE GRAFOMOTORIKE
· vježbe razgibavanja ruku
· nizanje perli
· igre s kockama
· slaganje puzzla
· slaganje riječi i rečenica od izrezanih slova i riječi
· precrtavanje likova, slova, riječi, rečenica...
· umetanje likova ili slova u nizu
· škola crtanja - crtanje korak po korak
· sjene životinja (na zidu uz pomoć svjetla)
· igre vezicama, gumbićima...
· konstruiranje figura od štapića
2. VJEŽBE PAŽNJE I KONCENTRACIJE
· vježbe za razvoj ritma
· pronalaženje grešaka u ponavljajućim uzorcima
· slaganje slika po redosljedu
· slagalice
· traženje razlika
· labirinti
· točkalice
· radni listovi - spajalice
· bojalice
3. VJEŽBE PAMĆENJA
· ponavljanje poznatih i nepoznatih verbalnih nizova
· ponavljanje nizova brojeva
· vježba „pogodi što nedostaje“ (npr. 8 - 10 predmeta ili slika pa se sakrije)
· proširivanje rečenica
· pamćenje redoslijeda predmeta ili slika
· izvršavanje višestrukih naloga
· Memory
4. VJEŽBE BOGAĆENJA RJEČNIKA
· vježbe za bogaćenje rječnia (slikovni materijal)
· odgovaranje na jednostavna pitanja
· vježbe pričanja, prepričavanja, opisivanja
· kraće pjesme bogate ritmom
ART TERAPIJA
· vježbe kreativne i art ekspresivne terapije za otklanjanje i ublažavanje psihofizičkih i emocionalnih teškoća primjenom igre, crteža, glazbe, boje, slike...
5. VJEŽBE ZA RAZVOJ GLASOVNE ANALIZE I SINTEZE
· nalaženje slike predmeta čiji naziv započinje određenim glasom
· nalaženje slike predmeta čiji naziv završava određenim glasom
· nalaženje slike predmeta u čijem nazivu postoji određeni glas
· određivanje mjesta traženog glasa u riječi
· izgovaranje glas po glas u riječima - sinteza
· izgovaranje zadane riječi glas po glas - analiza
· brojanje riječi s određenim glasom
· pronalaženje riječi koje počinju određenim glasom
· izdvajanje iz grupe predmeta i/ili slika one čiji naziv počinje sa b/p, d/t, z/s
· slušanje priče
· slušanje priče uz prepozanavanje kad se čuje riječ koja počinje određenim glasom
· prepoznavanje riječi koje su pročitane naopako
6. VJEŽBE VIZUALNE PERCEPCIJE
· pronalaženje razlika na slici
· pronalaženje dijelova od kojih je slika sastavljena
· sastavljanje različitih slika od jednakih dijelova
· uočavanje sličnosti - razlika
· prepoznavanje oblika likova i slova (sjene)
· razlikovanje likova prema obliku, boji i položaju u prostoru
· vježbe za razvoj percepcije lika i pozadine
· opisivanje slike za njezino pronalaženje u nizu sličnih slika
7. VJEŽBE VIZUALNO-PROSTORNE PERCEPCIJE I ZA ORIJENTACIJU U PROSTORU I VREMENU
· vježbe lateralnosti na vlastitom tijelu
· vježb tjelesne sheme
· određivanje smjerova u prostoru
· upoznavanje s grafičkim simoliziranjem smjerova (na ploči, bilježnici....)
· vježb za određivanje doba dana, dana u tjednu, mjeseci, godišnjih doba..
· učvršćivanje usvojenosti prethodnih zadataka u redosijedu prirodnih pojava
8. VJEŽBE TAKTILNE PERCEPCIJE
· vježba „dodirujemo prst, a dijete pogađa koji je“ (zatvorene oči)
· prepoznavanje predmeta i površina opipom
· prepoznavanje slova, likova, brojeva napisanih na ruci, nadlaktici ili leđima
· prepoznavanje predmeta opipom i spajanje sa slikom i obrnuto
9. VJEŽBE ZA USVAJANJE GRAMATIČKIH I PRAVOPISNIH POJMOVA
· glas, slovo, riječ, rečenica
· samoglasnici, suglasnici
· umanjenice, uvećanice
· izjavna, upitna i usklična rečenica
· imenice, glagoli, pridjevi
· ostale vrste riječi
· pisanje velikog slova
· izgovor glasova i pisanje: č, ć, đ, dž, ije, je u češće upotrebljavanim riječima
· dijelovi rečenice
10. VJEŽBE ČITANJA I PISANJA
· predvježbe čitanja i pisanje
· vježbe prepoznavanja grafema
· vježbe sa slogovima (rastavljanje, sastavljanje)
· pisanje riječi i kraćih rečenica
· prepisivanje, diktati
· pričanje prema nizu slika
· čitanje s razumijevanjem
· samostalno sastavljanje i pisanje kraćih rečenica
· odgovori na pitanja vezani uz sliku
· opisivanje lka, slike ili zadanog predmeta
· pričanje i prepričavanje
· dopunjavanje rečenica i riječi
· redoslijed riječi u rečenici
11. VJEŽBE ZA RAZVOJ MATEMATIČKOG MIŠLJENJA
· razvrstavanje i nizanje predmeta
· uspoređvanje i ujednačavanje predmeta i skupova
· upoznavanje brojeva i formiranje pojma broja (skup prirodnih, cijelih, racionalnih)
· računske radnje u skupu prirodnih brojeva
· brojanje naprijed i unazad
· određivanje mjesto broja u nizu (ispred, iza, između...)
· određivanje odnosa među predmetima (veći manji)
· usvajanje matematičkih znakova i rječnika
· usvajanje osnovnih mjernih jedinica i primjena u zadatcima
· korištenje programa i pomagala za usvajanje matematičkih vještina (Numicon, Dinnes, Unifix, Montessory i dr)
· usvajanje i unapređivanje osnovnih računskih radnji
12. VJEŽBE ZA SAMOSTALNO UČENJE
· vježbe Kako učiti (naučiti učnike da razvijaju vlastite stilove učenja)
· izrada plana učenja
13. VJEŽBE ZA RAZVOJ SOCIJALNIH VJEŠTINA
· vježbe za razvoj kulturnih i higijenskih navika
· vježbe za razvoj pozitivne slike o sebi
Uz navedeno provodi i edukacijsko rehabilitacijske vježbe na području senzoričke integracije
· vježbe taktilne desentitizacije
· vježbe vestibularne aktivnosti
· vježbe propriocepcije / položaj u prostoru / motorno planiranje
· stimulacije u funkciji razvoja vizualne diskriminacije
· vježbe oralno-motorne stimulacije
· vježbe za razvoj gnostičkih funkcija
· vježbe za razvoj olfaktornih funkcija
Za područje poremećaja iz autističnog spektra
· metode modifikacije ponašanja
· glazboterapija
· lkovna terapija
· terapija igrom
· kineziterapija
· holding terapija (terapija čvrstog držanja)
· dnevna životna terapija
· vizualno-kognitivna podrška u strukturiranju prostora, vremena i socijalnih odnosa
· potpomognuta komunikacija - ako je potrebno
KOD UPISA U ŠKOLU: vrši procjenu
· senzomotorike (gruba motorika, fina motorika, grafomotorika, percepcija - vizualna i auditivna)
· lateralizacije - na sebi, drugima, dominantnost ruke
· orijentacija u prostoru, vremenu
· pažnja i koncentracija
· pamćenje
· pojmovno i logičko mišljenje
· razvijenost govora (bogatstvo rječnika, jezični izričaj)
· predčitalačke vještine (glasovna analiza i sinteza)
· predmatematičke vještine (pojam broja i količine)
· boje (osnovne - prepoznavanje, imenovanje)
· slobodan crtež
· emocionalno-socijalni razvoj (opći dojam o djetetu, samostalnost, motivacija za školu, sumnja na neurotski razvoj, introvertiranost, ekstrovertiranost...)
KOD UTVRĐIVANJA PRIMJERENOG PROGRAMA ŠKOLOVANJA postupak praćenja učenika se odvija kroz procjenu:
- senzomotorni razvoj
- razvoj motorike
- razvoj govora (rječnik)
- usvojenost obrazovnih zahtjeva (iz odgojno-obrazovnog područja HJ, MAT, osnovni pojmovi u PID)
- usvojenost vještine čitanja, pisanja, razumijevanja pročitanog
- usvajanja matematičkih sadržaja
- socijalizacije, adaprtacije na školsku sredinu
- emocionalno-socijalni razvoj (opći dojam o djetetu, samostalnost, motivacija za školu, sumnja na neurotski razvoj, introvertiranost, ekstrovertiranost...)
No comments:
Post a Comment
Komentari dozvoljeni samo edukacijskim rehabilitatorima za koje je ovaj blog i izrađen jer jedini razumiju zašto je nešto upravo tako kako je predloženo.